Önmasszázs – Gyakorlati tanácsok otthonra

Nem kérdés, hogy a masszázs jó, szükséges, sőt elengedhetetlen az életünkben. De mit tegyünk, ha nincs lehetőségünk vagy időnk elmenni szakképzett masszőrhöz? Hogyan enyhítsünk a fájdalmainkon, hogyan frissítsük fel a testünket otthon? Az önmasszázs segítségével.

Az Anyaélesztő közösségimédia-felületein időről időre megosztok olyan videókat, amelyben különböző önmasszázs technikákat, gyakorlatokat mutatok meg, amelyeket szinte bárhol és bármikor el lehet végezni. Van azonban egy-két tudnivaló, amelyre érdemes figyelned.

Milyen területeket kezelhetsz otthon az önmasszázs segítségével?

Ez talán az egyik legfontosabb kérdés. A masszázsnak ugyanis több szerepe van:

  • használhatjuk stresszűzésre,
  • fájdalmak enyhítésére, de
  • a test karbantartásra is.

Nézzük meg, melyek azok a területek, amelyeknél bevethetők a különböző shiatsu önmasszázs technikák.

  1. Szervi gondok esetén, mint amilyen a szív, gyomor, tüdő, máj és vese működésének erősítése.
  2. Fájdalmak esetén a nyak, hát, váll, derék, csípő, láb, lábfej, kéz, has területén.
  3. Egyéb panaszok, mint a légúti gondok, fejfájás, stressz kezelésére,

A shiatsu önmasszázs lényege

Úgy képzeld el az egészet, mint egy speciális akupresszúrát, azaz a testünk akupunktúrás pontjainak és az azokat összekötő meridiánoknak (energiapályáknak) a nyomkodását, érintését, simítását, esetlegesen finom ütögetését. Ha a bal kezeddel megérinted a jobb nyakövedet és finoman megnyomod, valószínűleg feszültséget, keménységet érzel azon a területen. Most ököllel óvatosan kopogtasd végig az ívet. Mit tapasztalsz? Jólesik? Nos, valami ilyesmire számíthatsz, ha követed majd a tanácsaimat.

Az általam alkalmazott shiatsu masszázst ugyanis otthoni gyakorlatokkal magad is kipróbálhatod az önmasszázs, azaz a do-in japán technika segítségével. Ha az ujjnyomásokat, finom ütögetéseket a tested megfelelő helyein alkalmazod, nagy eséllyel előzhetsz meg komolyabb problémákat, vagy enyhítheted a testedben jelenlévő feszültségeket. Persze az igazi az lesz majd, amikor eljössz hozzám és ellazult állapotban élvezed az energiaáramlásod helyreállítását.

Mire figyelj az önmasszázs megkezdése előtt?

  1. Teremts nyugalmat magad körül. Ha ez nem megy, válassz olyan időpontot, amikor a család is békén hagy. Erre én a korareggeli órákat javaslom, amikor még alszik a család. Önmasszázzsal indítani a napot amúgy is felér 2 kávéval.
  2. Vegyél néhány mély lélegzetet ráhangolódás és feszültségoldás gyanánt.
  3. Dörzsöléssel melegítsd át a kezeidet, tenyereidet, hogy jólessen a saját érintésed. A hideg kéz nem hat épp nyugtatóan, nem igaz?
  4. Ha szeretnél, használhatsz az önmasszázshoz aromaterápiát is illóolajok formájában. A különböző illataromák jótékony hatással bírnak, erről a 12 tipp a hangulatváltozások kezelésére az első trimeszterben című cikkemben (https://anyaeleszto.hu/12-tipp-a-hangulatvaltozasok-kezelesere-az-elso-trimeszterben/) írtam részletesebben.

Jó, ha tudod

  • A shiatsu önmasszázs különböző technikáit videókban mutatom majd meg neked. Ehhez kövesd a Facebook– és az Instagram-oldalaimat.
  • A gyakorlatokat minden testrészeden addig végezd, ameddig jólesik. Ne ess azonban túlzásba, figyelj a tested visszajelzéseire.
  • Ne félj elkezdeni az önmasszázst. Ha betartod az utasításokat, biztosan nem árthatsz magadnak.
  • Terhesen vagy szülés után is nyugodtan élhetsz az önmasszázs lehetőségével.

Ha tetszett a blogbejegyzés, oszd meg másokkal is. Ha pedig tanácsokra vagy segítségre lenne szükséged, keress meg az elérhetőségeim egyikén.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email