Mozgás nélkül tényleg nem lehetünk egészségesek?

Amíg egészség van, minden van. Ez egy olyan alaptézis, amelyet senki nem kérdőjelez meg, mégiscsak kevesen veszünk igazán komolyan. Nem beszélve arról, hogy maga a kijelentés is nagyon összetett hátteret takar. Mit értünk egészség alatt? Mennyire kell egészségesnek lennünk? Tényleg nélkülözhetetlen hozzá a mozgás? Hogyan értelmezzük az egészséget terhesség előtt, alatt, vagy éppen a szülés utáni rekreációs időszakban? Megannyi kérdés, amellyel muszáj foglalkoznunk, mert az egészség mindennek az alapja. A boldog életünknek is.

Mikor egészséges egy ember?

Kezdjük ezzel az igazán nehéz kérdéssel, hiszen egészségesnek tarthatjuk magunkat akkor is,

  • ha veleszületett rendellenességünk van,
  • ha autoimmun betegségben szenvedünk, amely azonban kezelhető, kordában tartható és a mindennapjainkra nincs különösebb hatással, de akkor is,
  • ha valóban teljesen „egyben vagyunk”, csak néha adódnak kisebb-nagyobb gondjaink (megfázás, ficam, derékfájdalmak).

Az tehát belátható, hogy az egészség összetett kérdés, és a megítélése jó test- és önismeretet kíván. Ugyanilyen összetett azonban az egészségünk megőrzése is, az ezzel kapcsolatos teendőinket azonban pár sorban összegezhetjük:

  • Ügyeljünk a táplálkozásunkra,
  • mozogjunk sokat és
  • ápoljuk a mentális egészségünket.

A rendszeres sportolás, az egészséges étkezés vagy az, hogy törődjünk magunkkal, könnyű súlyú kifejezések. A megvalósításuk viszont annál nehezebb, főleg, ha már családod van, és ha minden perced be van táblázva. Erről írtam már a bemutatkozásomban is. Nem véletlenül tekintem missziómnak, hogy minden hozzám forduló kismamának, anyukának olyan helyet biztosítsak, ahol mindenki ki tudja hozni magából a legjobbat, ahonnan boldogabb anyukaként mehet haza, és a boldogságot, egészséget a saját gyerekeinek, családjának is továbbadhatja. De vajon mi kell ehhez?

A mozgás az egészség egyik alappillére

Ami él, az mozog, és ami mozog, az él. A mozgás mentálisan és testileg is összetart bennünket, hiszen a mozgással nemcsak a fizikai egészségünkért, hanem a lelkiállapotunk karbantartásáért is rengeteget tehetünk. Gondolj csak arra, milyen feszültséglevezető hatással bír egy alapos edzés, de akár egy kiadós séta is.

A testünk mozgásra lett kitalálva, és a mozgással fokozhatjuk a testtudatunkat is: hamarabb észrevesszük, ha valami nem stimmel a testünkben, ha kezdünk megbetegedni. A mozgás tehát egyfajta jelzőrendszer is, amelyre figyelve időben cselekedhetünk a gyógyulás érdekében.

A mozgás nem kerül semmibe

Tudom, hogy a várandósságod alatt, vagy éppen egy betegségből lábadozva a mozgás a legutolsó, amire gondolsz. Pedig nem kell megijedned tőle!  Ne hidd, hogy az egészséged megőrzése érdekében annyit kellene edzésre járnod, mint Hosszú Katinkának. Nem. Elsősorban arról van szó, hogy élj! Légy aktívabb!

  • Ne ülj mindig autóba, ha csak a közeli boltba kell kimenned,
  • sétálj le időnként 1-2 villamosmegállónyi utat,
  • a kanapén fekve végezz tudatosan légzőgyakorlatokat, és
  • időnként mozgasd meg elgémberedett tagjaidat.

Ezek az aktív élet kezdeti lépései.

A mozgás – láthatod – mindig „kéznél van”; ez egy olyan eszköz, amelyet bárhol, bármikor elő tudsz venni, hogy javíts a hangulatodon vagy épp felfrissítsd magadat.

Tekints úgy a mozgásra, mint egyfajta felelősségvállalásra magaddal szemben. Ha a kisbabádnál is fontosnak tartod az egészséges mozgásfejlődést, magadnál miért nem figyelsz erre?

A mozgás a világ egyik legjobb kozmetikuma

A mozgás jobb, mint bármilyen arckrém. Öregedésgátló hatása ma már tény, hiszen a rendszeres mozgás fiatalon és egészségesen tart. Ahogy igaz, hogy a testi és lelki betegségek meglátszódnak az arcunkon, úgy az egészség és a kiegyensúlyozottság is mínusz-ráncokban mérhető. Ez persze nemcsak a mozgás hatására a testünkben végbemenő fizikai változásoknak köszönhető, hanem a megnövekedett önbizalomnak is. Lehet ugyan, hogy nem fogunk olyan ütemben fogyni napi fél óra sétától, mintha minden nap kemény edzéseket tolnánk az edzőteremben, de a tudat, hogy mozgunk, egészséges irányba fogja terelni az önbizalmunkat is.

Akinek pedig van önbizalma, annak önbecsülése is, ami egyenes út az elégedettséghez, az önmagunk megszeretéséhez. Erre pedig minden anyukának és leendő anyukának nagyon nagy szüksége van.

Záróakkord a mozgás jelentőségéről

A civilizáció fejlődésével számos új, „civilizációs” betegség keseríti meg a mindennapjainkat, amelyek a testünkre és a mentális egészségünkre is negatívan hatnak. Ilyenek többek között

  • a gerinc elváltozásai,
  • a cukorbetegségek,
  • a pajzsmirigybetegségek,
  • az elhízás,
  • az étkezési zavarok,
  • a különböző toxikus eredetű egészségügyi problémák és persze
  • a stressz.

Mozgással ezek mindegyikén javíthatunk. Természetesen nem azt mondom, hogy a mozgás gyógyír mindenre, de az tény, hogy az életünk minden területén segíthetünk mozgással.

A mozgás minőségi időtöltés, amely pozitívan hat a lelki állapotunkra és egyenlő a szabadság érzésével is: te is tudod, milyen rossz, ha valami miatt nem tudsz rendesen járni, ülni, vagy feküdni. Amikor viszont újra képes leszel mindenre, az igazán felszabadító érzés.

Ezt a szabadságot megtapasztalhatod az egyéni vagy csoportos óráimon is, de ugyanilyen könnyedséget jelenthet egy alapos állapotfelmérés is.

Nézz körül a honlapomon, és válaszd ki a neked leginkább tetsző foglalkozást. Kövess a Facebook-oldalamon is, ahol azonnal értesülhetsz a legfrissebb híreimről, akciókról, kedvezményekről.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email