Mozgás a terhesség alatt

Hogy miért is olyan fontos a mozgás, arról itt már írtam. De hogy mi a jelentősége a mozgásnak a terhesség alatt, azzal érdemes külön is foglalkoznunk.

A mozgás jelentősége terhesség alatt

Egyértelmű tény, hogy a nők teste kívül-belül megváltozik a várandósság időszakában.

  • A belső szerveink feljebb kerülnek, összezsúfolódnak;
  • a hátunknak, pontosabban a gerincünknek megnövekszik a tartószerepe;
  • a medencetájék deformálódik;
  • a lábainknak nagyobb súlyt kell cipelniük, ezért túlerőltetődhetnek stb.

Azon túl, hogy ezekre a tipikus tünetekre felkészülünk, számolnunk kell a hormonális változásokkal, a lelki állapotunk hullámzásaival és a megnövekedett stresszmennyiséggel is. Ezek viszont kevésbé kézzelfogható dolgok, így nehezebben is tudunk „védekezni” ellenük. Pedig a megoldás viszonylag egyszerű, ugyanis ebben (is) áll a mozgás jelentősége terhesség alatt.

Tekintsd alapszabálynak a következőt:

Pozitívan befolyásolhatod a terhesség során beálló változásokat, a kisbabád és a saját egészségedet is,

  • ha lelkiismeretesen jársz terhesgondozásra,
  • ha kialakítod a neked leginkább megfelelő egészséges étkezési szokásokat és
  • ha aktív életmódot folytatsz, azaz mozogsz a terhesség alatt is.

A mozgásnak ugyanis számos pozitív élettani hatása van. Nézzük is meg, melyek ezek:

A terhesség alatti mozgás élettani hatásai

  1. A mozgás hatására nő az izomtömeged, amiből egyenesen következik, hogy erősebb is leszel. Ugyanakkor az izmaid rugalmasabbakká is válnak, így erőteljesen csökkented a sérülésveszélyt, nem beszélve arról, hogy ennek a csontképződésben is nagy szerepe van.
  1. Terhesség alatt kiemelten fontos, hogy az ízületeid is rendben legyenek. A mozgásnak köszönhetően az ízületeid jól fognak mozogni, rugalmasak maradnak, vagy újra azok lesznek. Ennek köszönhetően fájdalommentesen és könnyedén le tudsz majd hajolni cipőt kötni, vagy összeszedni a szanaszét szórt játékokat is.
  1. Az anyai szív különleges szerkezet, és bár kimeríthetetlen szeretettank, segítségre szorul. A mozgás terhesség alatt javítja a szívizom vérellátottságát, a keringést, az oxigénfelvételt, és az állóképességet is. Erre pedig feltétlen szükséged lesz mind a terhesség alatt, mind később, a gyermekeddel való játszadozások során.

Miben segít még a mozgás terhesség alatt?

Ha csak a fenti élettani hatások javulnának, már azzal is elégedettek lehetnénk. De a mozgás jelentősége más területeken is megmutatkozik:

  • a légzés javulásában,
  • az anyagcserében,
  • a hormonháztartásban,
  • az idegrendszerben,
  • ahogy a pszichés hatásai sem elhanyagolhatók.

Ha törődünk magunkkal, azaz terhesség alatt is mozgunk, minden külső szer nélkül nő az önbizalmunk, az önbecsülésünk, javulnak a társas kapcsolataink (főleg csoportos edzések során) és könnyebben levezetjük a felgyülemlett feszültséget is.

De van még egy jó hírem!

Ha mozogsz, több finomságot is ehetsz majd, hiszen ahogy fent is írtam, az anyagcseréd is javulni fog. Sőt sokkal kevesebb kávéra lesz szükséged, mert csökkenek az alvászavaraid is.

Mi ez, ha nem egy remek üzlet, amelyet a testeddel kötsz meg? A mozgás mind terhesség alatt, mind előtte vagy utána igazi kincs: eltűnnek a negatív gondolataid, nem fogsz annyit szorongani, nyugodt és kiegyensúlyozott leszel.

A kisbabádnak pedig pont egy ilyen anyukára van szüksége!

Védd ki tudatos életvitellel a mai világ veszélyeit!

Nagyon szerencsések vagyunk, hogy egy olyan korban élünk, ahol törődhetünk magunkkal és a kisbabánkkal is már a fogantatástól kezdve. Míg korábban az asszonyok az utolsó percig robotoltak a határban, és nem is hallhattak pihenésről vagy veszélyeztetett terhesség miatti ágynyugalomról, addig nekünk minden lehetőség megadatik a magunk megóvására, ápolására, megerősítésére.

Erre pedig nagyon nagy szükség is van, hiszen a világunk fejlődése sajnos veszélyeket is „hozott magával”:

  • Megváltoztak az étkezési szokásaink;
  • hatalmas a környezetszennyezés;
  • veszélyes vírusok és baktériumok vannak a levegőben;
  • sokkal stresszesebb, hangosabb és pörgősebb az élet,
  • ahol a mozgásra úgy kell külön időt szakítani.

De kell, és ez nem lehet kérdés.

Az Anyaélesztővel éppen ebben segítek minden kismamának és anyukának. Nézz körül a honlapomon, és válaszd ki a neked leginkább tetsző foglalkozást. Kövess a Facebook-oldalamon is, ahol azonnal értesülhetsz a legfrissebb híreimről, akciókról, kedvezményekről.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email