Kismama jóga

Mindenhonnan azt hallod, hogy a babavárás az életed legszebb időszaka, de te mégis bizonytalan vagy. Teherként éled meg a tested változásait, igaz? Szeretnél visszatalálni a saját középpontodhoz és közben a testedet is felkészítenéd a szülés élményére, de nem tudod, hogyan.


A kismamajóga lesz a te utad!


A rendszeres kismamajóga ugyanis abban segít, hogy

  • fel tudj készülni a szülésre, az anyaságra.
  • Karban tartja a testedet is, ezért
  • a szülés után könnyebben fogsz majd regenerálódni.
  • Akkor is hatásos lesz, ha korábban még sosem jártál jógaórán.

Milyen egy kismama jóga óra?

  • A talajon, kényelmes ülésben elhelyezkedve pár percet csendben figyeljük magunkat – időt adunk a megérkezésre. Tudatosan kapcsolódunk a légzésünkhöz.
  • Ezután lassú, nyugodt, a légzésünkkel összhangban lévő mozgással bemelegítünk. Átmozgatjuk a testünk fő ízületeit, minden irányba átmozgatjuk a hátunkat. Beolajozzuk a csípőnket – és végig kapcsolatban maradunk a légzésünkkel.
  • A bemelegítés után olyan erősítő-nyújtó ászanákat (Link egy wiki-oldalra, vagy a blogba, ha van róla anyag), gyakorlatokat végzünk, amelyek éppen a várandósság alatt jobban igénybe vett testrészeket támogatják. Erősödnek a hátizmaid, a derekad. Stabilabb lesz a medencéd. Könnyebben fogsz lélegezni.
  •  
  • Ülő helyzetből fokozatosan haladunk a féltámaszos helyzetekbe. Végül álló gyakorlatokkal fejezzük be az óra aktív részét.
  • Ezután a talajon kényelmesen elhelyezkedünk a relaxációhoz. Párnákat is lehet használni, ha úgy kényelmesebb. A pihenés közben teljesen megnyugszol és kapcsolódsz a babáddal.
  • Végül gátizomtornát végzünk, hogy a szülésre már tudatos kapcsolatod legyen ezekkel a fontos izmokkal is.

Ezért ne félj a jógaórától!

Az órák nem a tökéletes kivitelezésről szólnak. A céljuk sokkal inkább az, hogy megerősödve, illetve fokozva a testtudatosságodat lépj a vajúdás időszakába.

  • Az órán mindenki befelé figyel, csak a saját ritmusára fókuszál.
  • Minden póz úgy tökéletes, ahogyan éppen meg tudod csinálni.
  • Mindenből annyit végzel el, amennyi éppen jól esik.
  • Ha valamit soknak érzel, nyugodtan pihenhetsz.
  • A gyakorlatok biztonságosak. Fokozatosan, lépésről lépésre épülnek fel.
  • A gyakorlatok egyszerűek: nincsenek extrém pózok; nem állunk fejen, nem végzük extrém csavarásokat.
  • A gyakorlatokat akkor is meg tudod csinálni, ha korábban nem mozogtál.

Hogyan fogod érezni magad a jóga óra után?

Már az első alkalommal is sokkal könnyebbnek fogod magad érezni. Feltöltődve, lazán csinálod végig a napodat. Tele leszel energiával és erősebbnek, stabilabbnak fogod érezni a derekadat is. Nem beszélve a csípődről, amely szintén kevésbé fog fájni.

Tudnivalók

  • Az órához szükséged lesz kényelmes váltóruhára, a relaxációhoz pedig hosszúujjú pólóra is (a relaxáció alatt lehűl a tested).
  • Az óra előtt 1-2 órával már ne egyél nehéz ételeket.
  • A gyakorlást már a várandóság legelejétől is elkezdheted, de fontos, hogy végig csak a saját határaidon belül maradj.
  • Csak annyit végezz a gyakorlatokból, amennyi éppen jól esik.
  • Gyere bátran akkor is, ha még sosem jógáztál korábban.
  • Az órákat egy kicsi, családias, csak nők számára látogatható teremben tartom.

Időpont: Hétfőnként 10.00-11.30

Helyszín: Örs Fitness – 1144 Budapest, Kerepesi út 104. (Kerepesi út – Sarkanytú utca sarok)

  1.